نرم افزار R یکی از توانمندترین زبان های برنامه نویسی جهت انجام امور مربوط به تحلیل داده ها (Data Analysis)، مطالعات آماری و نیز Machine Learning می باشد. بدلیل متن باز (Open Source) بودن، گروه های متعددی در سراسر جهان بصورت مداوم درحال توسعه کتابخانه این نرم افزار می باشند که بصورت Package های مختلف قابل دسترسی می باشند. این امر باعث شده است که علاوه بر استفاده های تحقیقاتی، بسیاری از شرکت های معتبر از جمله Facebook، Google، Twitter،Microsoft،IBM، Uber و غیره از این نرم افزار جهت انجام امور مربوط به تحلیل داده های خود استفاده نمایند.

در ادامه این مطلب، یک آموزش مقدماتی بسیار کاربردی جهت دانلود و استفاده علاقه مندان قرار داده شده است.


این آموزش توسط David Langer و در کانال یوتیوب ایشان ارائه شده است. از این جهت، علاوه بر قرار دادن لینک دانلود مستقیم، آدرس کانال ایشان نیز قید شده است.
در این آموزش 7 قسمتی که مدت زمان هر قسمت حدوداً 1 ساعت می باشد، علاوه بر آموزش نصب نرم افزار، یک پایگاه داده ای (که در وبسایت Kaggle موجود می باشد) جهت پیش بینی الگوی کشته شدگان کشتی تایتانیک ارائه شده است.
در این آموزش، با طی یک روند منطقی و گام به گام شیوه علمی برخورد با پایگاه های داده ای تشریح شده است که منجر به شناسایی پارامترهای (Feature) مناسب می شود. علاوه بر این، توضیحاتی راجع به Feature Engineering که درواقع نحوه ترکیب پارامترهای مختلف جهت حصول پیش بینی های دقیق تر می باشد، ارائه شده است.
گرچه مثال حاضر، نمونه ای از مسائل طبقه بندی (Classification) می باشد، ولی مطالعه آن می تواند مقدمه مناسبی برای شروع استفاده از نرم افزار R و نیز آن دسته از محققینی که علاقه مند به مسائل رگرسیون هستند، باشد.
علاوه بر این، نرم افزار R توانایی بسیاری در زمینه هوش مصنوعی و Machine Learning دارد که مطالعه این آموزش مقدماتی می تواند شروعی برای این زمینه ها نیز باشد.



دانلود با لینک های مستقیم: